woensdag 9 maart 2011

Als een sluipmoordenaar....

Onze liefste zoon en broer is gisteravond om 22 uur overleden.
Dat dringt nog helemaal niet tot ons door, terwijl we gisteren de hele dag naast zijn bed hebben gezeten, hebben gehuild en verhalen opgehaald van een mooi prachtig leven. Herinneringen aan een bijzonder mens.
Het was een sluipmoordenaar die Anner op de korrel had. Een sluipmoordenaar in de vorm van een ernstig probleem in de hersenen. Iets van een bloeding in combinatie met een virus, bacterie of schimmel. Op een MRI scan van gistermorgen vroeg is gezien dat het hersenweefsel onherstelbaar beschadigd was en niet verenigbaar met leven.
Wat een domper (en dat is nog zacht uitgedrukt) juist in een periode dat het zo goed ging met Anner. Maandagochtend zei hij nog tegen Margreet (naar aanleiding van het overlijden van Ina): "Maar opa hoeft zich geen zorgen te maken, want ik ga door met leven en vechten voor dit leven."
Het heeft niet zo mogen zijn.

Arnoud, Margreet, Jop & Rachel

40 opmerkingen:

  1. Lieve Arnoud, Margreet, Jop, Rachel,
    Woorden schieten tekort. Drie maanden hebben jullie je geweerd, wat een verdrietige uitkomst. Anner heeft alles gegeven wat hij had, sterk, steeds weer terugkomen.
    Liefs, kracht, sterkte gewenst,
    Floor, Ina, Kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gecondoleerd met dit verschrikkelijke verlies.
    Sterkte toegewenst.
    Jacky (oud klasgenoot Hanze)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Arnoud, Margreet, Jop, Rachel,

    Verslagenheid heerst. Gecondoleerd met dit grote verlies. De kracht van Anner was inspirerend, tragisch dat het niet voldoende was.

    Wij wensen jullie alle sterkte, namens alle Philips collega's,

    Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verschrikkelijk nieuws. we hadden al die tijd zo mee gehoopt op een goed herstel. We zijn verdrietig..

    Liefs Leoni en Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoopte vandaag bij het openen van deze blog dat Anner zich wederom had teruggevochten. Wat verschrikkelijk dit.

    Heel veel sterkte toegewenst.

    Roham (CUBE050)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Margreet, Arnoud, Jop en Rachel. Wat een verschrikkelijk nieuws. En hoe verbijsterend en verdrietig. Arme Anner die zo hard heeft gevochten en zoveel kracht heeft opgebracht. Jullie kunnen werkelijk trots zijn op hem. Wat totaal erg dat jullie hem hebben moeten afstaan. Heel veel sterkte, ook voor de verdere familie. Ik begrijp dat jullie nog een erg verlies hebben geleden. Het is erg zwaar. Veel kracht en sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Margreet, Arnoud, Jop en Rachel,

    Woorden schieten te kort. Anner was zo sterk en zo gedreven om beter te worden. Dit komt zo onverwacht in een tijd dat het zo goed ging.

    Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

    Liefs Kirsten B
    (Rotaract)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Margreet, Arnoud, Jop en Rachel.

    Ik las de blog altijd stilletjes mee... We waren allemaal erg blij dat het weer beter ging met Anner. Maar het heeft blijkbaar helaas niet zo mogen zijn..
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende periode...

    Gecondoleerd en heel veel sterkte.

    Liefs Mariska Buring

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verschrikkelijk, verschrikkelijk nieuws.

    Sterkte gewenst aan alle vrienden/familie.

    Jurjen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Margreet, Arnoud, Jop en Rachel,

    Na alles wat jullie samen met Anner hadden overwonnen toch deze afloop. We leven ontzettend met jullie mee.
    Heel veel sterkte gewenst,

    Martin Versteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Woorden schieten te kort.
    Gecondoleerd met het verlies van jullie zoon en broer.

    Hajo Kootstra (studie genoot van Anner)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik heb hier geen woorden voor.
    Mijn kaarsje is dus gisteravond letterlijk en figuurlijk gedoofd...

    Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de komende tijd,

    Shariselle (Rotaract)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

    Corné Ritsema
    (studie genoot Anner)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste familie en vrienden van Anner,

    Wat een verdrietig bericht. Anner heeft enorm geknokt, echt bewonderenswaardig!

    Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoon/ broer. Jullie mogen trots zijn op Anner, bewaar de goede herinneringen...

    Sterkte!

    Groet,
    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Margreet, Arnoud, Jop en Rachel,

    Via mijn ouders hoorde ik van jullie verschrikkelijke nieuws.
    Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

    Dennis Versteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemiddag,

    Wat verschrikkelijk dat Anner overleden is!
    Heel veel sterkte.

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lieve allemaal,
    wat een verdrietig nieuws, jullie hebben samen gevochten het was een oneerlijke strijd. gecondoleerd.
    ik wens jullie veel sterkte

    jacqueline hartman

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is dit vreselijk!
    Ik heb er geen woorden voor, heel veel sterkte !!!


    Maria ( fietsen kerstboom )

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste familie van Anner,

    Gecondoleerd. Ik wil jullie alle sterkte en moed wensen.

    Liefs, Kiki

    CUBE 050

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel sterkte de komende periode.

    Eric Vis Dieperink (oud-klasgenoot Small business & Retail Management)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Arnoud, Margreet, Jop en Rachel,

    Verschrikkelijk... Na zoveel goede berichten had niemand zo'n plotseling einde kunnen zien aankomen. Een gevoel van machteloosheid en intens verdriet. Heel veel sterkte en gecondoleerd.

    Liefs, Sanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij zijn stil...
    gecondoleerd en sterkte

    Gerard & Hannelore van der Spek

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Familie en vrienden van Anner,

    Gecondoleerd met dit grote verlies. Wij wensen jullie veel sterkte toe.

    Lotte Edens en Tjitte Verbeek

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beste familie en vrienden,

    Wat een verschrikkelijke gebeurtenis, mijn oprechte deelneming.

    Veel sterkte toegewenst,

    Almar (student SBRM)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een krachtig mens, zoon, broer, familielid, vriend, maar ook student en ondernemer is niet meer. Met veel verdriet hebben wij kennisgenomen van jullie zware verlies. Anner heeft keihard gevochten, net als jullie en zijn doktoren. Verbijsterend dat dit de uitkomst is. Wij willen jullie erg veel sterkte toewensen voor de komende periode. Namens de Advisorgroep en het Mentoraat, Jelle Klaas Beekhuizen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat verschrikkelijk en oneerlijk om te moeten lezen dat juist Anner het ondanks zijn bewonderingswaardige doorzettingsvermogen en positieve energie toch niet heeft gehaald.

    Het voelt in alle opzichten als een verlies: niet alleen omdat we die enthousiaste topper vanaf nu gaan missen, maar ook in de zin van dat we de laatste ronde hebben verloren. Beiden geven mij een leeg gevoel van binnen; hier eindigt het en vanaf nu blijven alleen die fantastische herinneringen nog over.

    Anner: jij hebt bij mij en vele anderen zo'n onvergetelijke indruk achtergelaten dat we je nooit zullen vergeten.

    Iedereen heel veel sterkte toegewenst.

    Maarten Kalfsbeek

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve familie van Anner,
    Wat is dit verdrietig, wat een groot verlies!
    Het is niet te bevatten , na al die strijd, jullie Anner die er nu niet meer is, zo'n mooi mens!

    Heel veel kracht gewenst,
    sjoukje en familie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een verschrikkelijk nieuws!
    Jullie allemaal heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies.

    Anner was een bijzonder ondernemende jongen met grote ambities.
    We zullen hem allemaal missen.

    Martine (BMG en klasgenoot van de Hanze)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat vreselijk en haast niet te geloven om dit te lezen na al die positieve ontwikkelingen van de laatste tijd.Wat moet het verschrikkelijk zijn voor jullie om dit mee te maken.Ik wens jullie alle sterkte en kracht voor de toekomst !
    Leef met jullie mee.
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Woorden schieten tekort bij het lezen van dit verschrikkelijk nieuws. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn!

    Ik wens jullie allen veel sterkte met dit grote verlies.

    Met oprechte deelneming,
    Pieter Kooij (klasgenoot SB&RM)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ken jullie niet, maar heb een jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt. Mijn broertje kreeg een staphylococcus aureus infectie op ijzeren pinnen in zijn rug. Dagen lang op de IC, kunstmatig in slaap en aan de beademing. Gelukkig is het bij hem goed afgelopen, maar het was op het randje. Ook wij stonden voor de keuze of dit dan maar het einde was.

    Wat moet het verschrikkelijk zijn om alsnog je zoon/broer te verliezen. Zeker als het ineens weer beter lijkt te gaan. Net als je denkt weer adem te kunnen gaan halen slaat het alsnog toe.

    Ik wens jullie ontzettend veel sterkte, want wat zal dit verschrikkelijk zijn. Het is onwerkelijk en je wilt het niet geloven..

    Ik wens jullie alle kracht die jullie nodig hebben.
    Groetjes, Juul.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beste familie van Anner,

    Tot mijn spijt moest ook ik horen dat Anner er niet meer is. Ik heb divers contact met hem gehad over zijn enthousiaste ondernemersplannen. Met Anner was het direct meer dan alleen een zakelijk contact, er was een klik.

    Het maakt diepe indruk dat dit medisch avontuur zo heeft moeten eindigen. Ik zal Anner en zijn doorzettingskracht en ondernemersgeest blijven herinneren.

    Gecondoleerd met het verlies van jullie zoon en broer.

    Maarten Goddijn
    NOM/Flinc

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve familie van Anner,

    Gecondoleerd met dit grote verlies.

    Ik blij dat ik Anner nog heb mogen leren kennen hij was een bijzondere jongen die in een korte tijd veel indruk op mij heeft gemaakt met zijn enthousiasme en grote ondernemende ambities.

    Ik wens jullie ontzettend veel sterkte.

    Groetjes Anna Tryniszewska

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve mensen, we hebben geen woorden en ons bidden is ook heel stil geworden. Daarom een tekst die ik juist las toen het bericht van Anner's dood ons bereikte... Jullie staan niet alleen in de leegte, wij zullen er zijn


    Nu ik alles heb verloren
    en de stilte mij verwacht

    en ik mezelf heb terug gevonden
    daar waar ik dacht dat ik niet was

    nu ik alles los moet laten
    en het donker mij omarmt

    alle grond is weggeslagen
    moe gevochten en gestrand

    sta ik in de open vlakte
    weet niet wat nog te geloven
    en ik heb niets te verliezen
    dus ik geef me beter over

    Nu ik de grens heb leren kennen
    tot waar mijn handen kunnen gaan
    nu ik weet wat mij te doen staat
    gebouwd op wat ik heb gedaan

    nu ik zie hoe op dit nulpunt
    ik door de leegte wordt gered
    en verbaasd ben hoeveel liefde
    zich altijd weer naar buiten vecht

    Ik sta hier in de open vlakte
    weet niet wat nog te geloven
    en ik heb niets meer te verliezen
    dus ik geef me beter over...

    tekst van Stef Bos met de titel: lied van Job

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Familie van Anner,

    Gecondoleerd met het grote verlies..
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd.

    Loes Poppema (oudklasgenoot Hanze)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Niks klopt hiervan, helemaal niks. Zo'n prachtkerel, zo'n stralend mens!! Anner bedankt voor de tijd dat ik je heb mogen kennen en van je heb mogen genieten, ik baal ervan dat ik niet meer kansen gegrepen heb.

    Margreet, Arnoud, Jop en Rachel, heel veel sterkte met dit onnoemelijk grote verlies.

    Myrthe

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Beste Familie van Anner,

    Gecondoleerd,
    Jeetje wat hebben jullie gevochten, en toch..
    Ik wens jullie allen heel veel sterkte.
    Dit had niet mogen gebeuren bij Anner.

    Ik kende Anner natuurlijk niet lang toen dit allemaal gebeurde.
    We waren beide stagaires bij Philips Nederland.
    Het was een erg lieve en slimme jongeman.

    Aan de broer en zus van Anner, ik weet hoe het is om toch zo plotseling een broer of zus te verliezen, maar onthoud Angels are with you,you can´t see them, you can´t hear them but they are always with you.

    nogmaals heel veel sterkte.

    Janna Zukovski
    (medestagaire Philips 2010-2011).

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve familie van Anner,

    Zo'n ongelooflijke vechter en het dan toch niet halen. Het is zo oneerlijk. ik kende hem nog niet zo lang, maar hij kwam op mij over als een levenslustig en vrolijke jongen. Heel veel sterkte gewenst.

    Kim van den Berg
    Rotaract groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Epilogg.

    Op maandag 14 maart is Anner in Roderwolde begraven. In cafĂ© het Rode Hert kwamen om elf uur familie, vrienden en bekenden samen. Een oom van Anner was ceremoniemeester; Arnoud ‘deed’ de biografie; Eline, Peter en Jordy vertelden als vrienden en zakenpartners hoe gezellig het was om samen te studeren en te brainstormen. Opa Casper sprak namens de familie. Marga en Ancel deden van alles naast koffieschenken. Ancel drapeerde met doeken en sjouwde kaarsen aan; Virry en Ancel deden mooie dingen met bloemen. Dorpsgenoten zoals Jaap deden in stilte goede dingen als de geluidsinstallatie en de molen meekruien met de stoet. Anner had twaalf dragers, ze wisselden, want het was een heel eind naar de begraafplaats. Het klokgelui tot de stoet uit zicht verdwenen was hield wel even aan. Het was een windstille dag, prachtig!

    En erna? We wachtten op uitslag van de obductie, maar dat werd steeds minder belangrijk. Het gaf ook niet heel veel informatie, hij is gestorven aan beklemming. We wandelen naar het graf en van daaruit de knapzakroute naar het Leekstermeer. Arnoud en de kinderen gaan weer naar werk en school en naar Brussel en Parijs. Margreet en Rachel, later de hele familie, gingen naar Zeeland. De molen is weer open.

    Anners huisarts kwam uitgebreid praten. We maken jam. We spreken na het roze weekend met Maria (van de fietskerstboom) over een duurzame steen op het graf. Ze heeft een leuk idee. We gaan op zoek naar een lichte steen en werken verder dat idee met haar uit. Vanmiddag gaan we naar Schouwerzijl, naar een steenhouwer. We kijken terug op onze prachtige, positieve en optimistische Anner. We leven in het tijdperk na Anner. Moeilijk, maar ook: gedragen door velen en met een geveol dat Anner een vol en rijk leven heeft afgesloten. Hij heeft ons goed achetrgelaten, dat helpt!

    BeantwoordenVerwijderen