donderdag 30 december 2010

En nog een rustige dag met weinig nieuws...

Even thuis, dat is me sinds eerste kerstdag al niet meer gebeurd. De weg naar de stad ligt eruit en op die manier is het net wat verder rijden en niet uitnodigend om gauw heen en weer te gaan in deze spannende tijden. Op eerste kerstdag liep mijn fiets ketting eraf en toen ik 'm er weer op stond te prutsen stopten er achter elkaar 4 automobilisten die me hulp, vervoer; een fietsenrek en wat al niet aanboden. Alsof ze van die afstand zien dat je juist op weg bent naar je zoon op de IC. Wat is het platteland mooi en wit. Anner ligt nu al zo lang onder zeil dat hij deze vroeg ingetreden winter helemaal niet gezien heeft. De dertigste dag vandaag. Gisteren waren er kleine lichtpuntjes zoals: het mooiste bloedgasje sinds dagen, vertelde de intensiviste me. Hij is iets gemakkelijker te beademen, de drukken van de beademing zijn iets omlaag, wat allerlei voordelen heeft voor het behoud van dat kleine beetje long wat hij nog heeft. Hij ziet er erg mooi uit als hij slaapt. Ik denk te zien dat zijn huid zich wat sluit en als dat nou ook met zijn vaten zou gebeuren...zodat ze minder lekken (denkt de absolute leek op dit gebied).  Vannacht ben ik maar af en toe heel even bij hem gaan kijken, hij zag er goed uit. Ik hoop op een volgende rustige dag.

Nog een lichtpuntje: een klasgenoot van Anner kwam een beker met een led lampje brengen, met een tekst Led there be light daarop. Hij blijkt een stille supporter. Nog nooit op de IC geweest, maar wel al uren in het UMCG om dicht bij Anner en ons te zijn. Wat een kwaliteit!

Margreet

5 opmerkingen:

  1. stapje voor stapje weer opbouwen, vertrouwen ,
    sterkte,liefs rita,moeder van peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anner, Arnoud,Margreet,Job en Rachel.

    Wij wensen jullie
    heel genegen
    Zoveel geluk en sterkte
    als alle druppels van de regen.
    Anner zijn kaarsje brandt nog steeds.

    Gerard en Marja Jannink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeroen is gisteren en vandaag hier. We denken allen aan jullie...
    peer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet goed wetend wat ik moet schrijven, wil ik jullie (familie en vrienden) heel veel sterkte wensen met al het verdriet en de loodzware dagen die jullie meemaken.

    Bij toeval kwam ik Anner begin november tegen in de Doppio en na een tijd gepraat te hebben namen we weer afscheid en zeiden we tegen elkaar dat we maar eens samen een bakkie moesten gaan doen. Normaal gezegd zijn dit altijd loze afspraken, ik had echter dezelfde avond nog een mailtje van Anner om "de daad bij het woord te voegen". Typerend voor Anner!

    Een week later zaten we samen in de Doppio, waar we dik 2 uur hebben bijgepraat over studie, onze bezigheden, zijn bedrijf en uiteraard zijn gezondheid. Hoe schokkend was het dat een paar weken later mij ter oren kwam dat Anner weer op de intensive care lag en het heel slecht met hem ging.

    Je eigen leven gaat ondertussen 'gewoon' verder, maar elke keer als ik aan Anner denk merk ik hoe betrekkelijk alles is. De familie van Anner nogmaals heel veel sterkte toegewenst en ik blijf elke dag hopen dat alles weer goed komt!

    Pieter (een klasgenoot van Anner)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die dagen dat sprankje hoop krampachtig vastgehouden, nu durf ik een rondedans rond de tafel aan.

    Zet 'm op Anner!

    BeantwoordenVerwijderen