vrijdag 11 februari 2011

Things to do

Voordat Anner ziek werd had hij altijd een grote 'to do list.' Een soort van boodschappenlijstje stel ik me dan voor waarop de dingen staan die (noodzakelijk) gedaan moeten worden.
Nu is het niet anders. Alleen bepalen nu veel anderen wat er allemaal gedaan moet worden. De dag lijkt haast te kort. En Anner ondergaat.
Vanochtend begon het met fietsen op bed. Daarna de chirurg die de twee laatste drains kwam verwijderen en als klap op de vuurpijl vanmiddag een kwartier van de beademing af en dus zelfstandig ademhalen. Tussendoor knijpt Anner in zijn kussentjes, doet hij armspieroefeningen en wordt verder nog gedraaid van zij naar rug naar de andere zijde.
Toen we net weg gingen lag hij dan ook diep te slapen, vermoeid van alle aktiviteit. En dan zijn we nog niet eens toegekomen aan de post en het aanraken van de mobiel. Doen we vanavond.

Ook al ondergaat Anner al de drukte rond zijn bed en zijn lijf, hij doet het wel op zijn eigen wijze. En dat is misschien nog wel het mooist: dat we onze Anner terug zien zoals we hem gewend zijn. En dat beeld wordt steeds vollediger.
Arnoud

5 opmerkingen:

  1. Wat een fijne ontwikkelingen! En dan een kwartier van de beademing af! Wow zeg. Ik ben zo blij dat jullie de enige echte Anner weer kunnen zien.
    Zojuist heeft "zijn" kaars een grote beurt gehad: hij kan weer rustig branden. Er vormt zich langzaam een roetplek op ons plafond en we laten het genoeglijk gebeuren.....in de hoop dat Anner ons ooit een keertje kan komen coachen als we het plafond gaan witten :-)
    Dikke knuffel voor jullie allen,
    meta en henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al geroerd als ik de ontwikkelingen lees, jullie moeten helemaal tegen het plafond zitten van blijdschap. Het is meer dan geweldig! Wat boft Anner met zo'n toegewijde zus en broer, en natuurlijk ouders!! Geniet van alle vooruitgang en van Anner! Liefs Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooie reacties van Anner, zo herkenbaar voor ons,zo mooi,Geweldig. Krijg er kippenvel van.
    Zet hem op Anner, je komt er helemaal.

    groeten, Joke (van Leoni)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve familie,
    ik hoorde van riet loman dat anner ernstig ziek is. dit sloeg in als een bom, ongelovelijk zo'n jonge vent zo midden in het leven. en wat een angst voor jullie.
    inmiddels heb ik jullie blog gelezen en lees dat hij langzaam beter aan het worden is, wat heerlijk voor jullie allemaal. ik blijf het blog volgen maar wens jullie veel kracht , liefs jacqueline henk tamara en anouk.

    BeantwoordenVerwijderen